SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
SDLSN - Povratak na početnu stranicu SDLSN - Povratak na početnu stranicu
Srijeda, 12.04.2017.

ZATVORSKI SUSTAV
Na oglasnim pločama pravosudnim policajcima obećavali napredovanje, internim naputkom ga onemogućili


(SDLSN, 12. travnja 2017.) Uprava za zatvorski sustav 7. je prosinca prošle godine svim kaznionicama, zatvorima i zavodima uputila službenu uputu kojom se upraviteljima zatvorskih ustanova skreće pozornost na to kako pojedini službenici pravosudne policije „iako ispunjavaju uvjete za polaganje stručnog ispita za više zvanje sukladno odredbama Uredbe o zvanjima, znakovlju i uvjetima stjecanja zvanja državnih službenika Odjela osiguranja u kaznionicama i zatvorima („Narodne novine", broj: 79/02, 127/13) ne podnose prijave, odnosno ne pristupaju polaganju stručnih ispita za viša zvanja i time onemogućavaju druge službenike pravosudne policije postavljene u niže zvanje da napreduju postavljenjem u viša zvanja".
Pomoćnik ministra Anđelko Dundić u nastavku upute pojašnjava kako je u postupku donošenje nove uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva pravosuđa, na temelju koje će se donijeti novi pravilnik o unutarnjem redu i poziva upravitelje da sukladno predloženom okvirnom broju službenika pravosudne policije izvrše analizu temeljem koje će utvrditi koji službenici pravosudne policije ispunjavaju uvjete za polaganje stručnog ispita za više zvanje te ih putem oglasne ploče upoznaju s mogućnošću napredovanja i tako ih eventualno motiviraju "na podnošenje prijave za polaganje stručnog ispita za više zvanje, sve radi svrsishodnijeg utvrđivanja radnih mjesta novim Pravilnikom o unutarnjem redu Ministarstva pravosuđa".

 

Nova uputa - nova pravila

Međutim, nakon ove hvale vrijedne inicijative ravnatelja uprave za zatvorski sustav Dundića, kojom je kao poslodavac preuzeo inicijativu koja je trebala rezultirati karijernim napredovanjem većeg broja pravosudnih policajaca - stjecanjem uvjeta za postavljenje u više zvanje i unapređenjem njihovog materijalnog statusa, uslijedio je "hladan tuš" u obliku nove upute za postupanje, koja je 23. siječnja ove godine proslijeđena upraviteljima kaznionica, zatvora i odgojnih zavoda u kojoj se sve što je rečeno prethodnom uputom - poništava.


Novu uputu ne potpisuje pomoćnik ministra Anđelko Dundić, već službenik - stručni suradnik, ali u njoj se ovoga puta upravitelji pozivaju da „u postupku donošenja nove Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva pravosuđa, a na temelju koje će se donijeti novi Pravilnik o unutarnjem redu za svako kazneno tijelo, postoji potreba stalnog praćenja napredovanja službenika Odjela osiguranja i broja izvršitelja po pojedinom radnom mjestu. Slijedom navedenog upućujemo Vas da sve buduće molbe službenika Odjela osiguranja za postavljenje u zvanje dostavite Središnjem uredu uz Vaš negativan prijedlog kojeg ćete obrazložiti organizacijskim razlozima".
Je li se ravnatelj Dundić u prvom naputku dobronamjerno „zaletio" pa je zbog toga dobio „po prstima" ne znamo, ali ovaj drugi je svakako od upravitelja kaznionica, zavora i zavoda napravio „bedake" koji su putem oglasnih ploča pozivali ljude na polaganje ispita za viša zvanja kako bi ih se moglo unaprijediti, a sada im se poručuje da njihovo postavljenje onemoguće „svojim" negativnim prijedlogom.
O „igranju" s pravosudnim policajcima koji su se ponadali da o njihovoj dobrobiti netko konačno vodi računa da i ne govorimo. S. Kuhar

Pročitajte još...

Ispis   Pošalji na mail


Srijeda, 05.04.2017.

NADLEŽNI IH UMIRUJU

PANIKA MEĐU ZAPOSLENICIMA MINISTARSTVA ZAŠTITE OKOLIŠA Stigao im email s neobičnim zahtjevom zbog kojeg su mnogi počeli strahovati za posao

 

AUTOR: Dora Koretić
Službeno je objašnjenje da životopisi trebaju zbog izrade Pravilnika o unutarnjem redu, ali u Sindikatu tvrde da jedno s drugim nema veze

(JUTARNJI LIST, 5. travnja 2017.) Prava panika zavladala je krajem prošlog tjedna među djelatnicima Ministarstva zaštite okoliša i energetike nakon što su putem elektronske pošte dobili službeni mail u kojem ih se traži da Glavnom tajništvu dostave svoje životopise.

"Poštovani, potrebno je da najkasnije do kraja idućeg tjedna Glavnom tajništvu dostavite svoje najnovije životopise u svrhu prikupljanja i objedinjavanja podataka potrebnih za predstojeću izradu Pravilnika o unutarnjem redu Ministarstva", stajalo je u mailu poslanom s adrese Glavnog tajništva.

Napisala ga je i poslala glavna tajnica Vlatka Vraneković, jedna od najbližih suradnica ministra Slavena Dobrovića.

 

Brza reakcija

Ovu informaciju nam je potvrdio i sindikalni povjerenik Ministarstva zaštite okoliša Damir Rumenjak koji je od Glavnog tajništva zatražio i službeno pojašnjenje neobičnog zahtjeva.

"Da, svi su zaposlenici 31. ožujka primili taj mail. Kako nam službeno pojašnjenje iz maila baš nije bilo jasno, zatražili smo dodatno pojašnjenje, a poslije i mišljenje Sindikata državnih i javnih službenika. Izrada Pravilnika, naime, ni na koji način nije povezana sa životopisima zaposlenih, a svi podaci o zaposlenicima ionako postoje u dosjeima institucije", izjavio je Rumenjak. Glavna tajnica Vraneković je naknadno pisanim putem odgovorila kako radnici nemaju nikakav razlog za brigu.

"Postoji mogućnost da su neki od službenika naknadno stekli znanja i vještine, educirali se, stekli viši stupanj obrazovanja i tome slično, a da je to moguće propušteno evidentirati. Nadalje, postoji mogućnost da se osobni status službenika izmijenio, ali da, kao i prethodno, o tome ne postoje podaci u dosjeima", umirivala je Vraneković, ali zaposlenici Ministarstva i dalje su bili sumnjičavi.

Kako nam se nekolicina njih neslužbeno povjerila, dio službenika boji se da se iza zahtjeva za dostavu najnovijih životopisa krije želja rukovodstva Ministarstva da pojedina radna mjesta zamijeni nekim sebi "pogodnijim kadrom", a strahuju i od mogućnosti zloporabe podacima ako bi se oni, kako sumnjaju, slali izvan okvira institucije.

 

Popustili

U cijelu se priču na kraju uključio i glavni tajnik Sindikata državnih i javnih službenika i namještenika Siniša Kuhar, obrativši se tajnici Vraneković i pojasnivši kako bi primjerenije bilo od zaposlenika tražiti da ispune posebno pripremljeni obrazac u kojemu bi ih se konkretno tražile dopune podataka koji Ministarstvu nedostaju.

"Nakon primjedbi Sindikata oslabio je pritisak iz Glavnog tajništva pa je dogovoreno da životopise dostave samo oni zaposlenici koji to sami žele", otkrio nam je izvor iz Ministarstva.

 

"Za zaposlene je to dodatna prilika"

"U Ministarstvu se godinama nisu ažurirale baze podataka o ljudskim potencijalima. Na tragu informacija da su mnogi zaposlenici u procesima cjeloživotnog obrazovanja, upućena je molba za dostavu najnovijih podataka iz životopisa radi provjere i usklađivanja s podatcima kojima raspolaže Služba za ljudske potencijale. Osim toga, to je dodatna prilika za iskazivanje osobnih interesa za raspored na radna mjesta u okviru MZOE, imajući u vidu činjenicu da će se u dogledno vrijeme pristupiti izradi novog Pravilnika o unutarnjem redu", stoji u odgovoru Ministarstva zaštite okoliša na naš upit. 

 

 

... za uvećanje klikni na sliku  

Ispis   Pošalji na mail


Petak, 31.03.2017.

Državni zavod za normizaciju i mjerenje vremena izračunao da 1. travnja ove godine dolazi ranije
SABORSKIM ZASTUPNICIMA I VLADINIM DUŽNOSNICIMA DANAS DVIJE DNEVNICE

(SDLSN, 31. ožujka 2017.) Državni zavod za normizaciju i mjerenje vremena (DZNMV) objavio je danas na svojim mrežnim stranicama kako 1. travnja ove godine dolazi ranije, tj. 31. ožujka u 10:34 po istočnom standardnom vremenu.
Ranije nastupanje 1. travnja građani neće osjetiti jer se oznake na kalendaru usprkos ovom vremenskom fenomenu uzrokovanom zakretanjem zemljine osi za 0,7 stupnjeva udesno, neće pomicati, no DZNMV je službenu obavijest uputio svim državnim tijelima, koja se po njoj trebaju ravnati sukladno EU Direktivi br. 476 o računanju vremena i dnevnica zastupnika u Europskom parlamentu, koja se kao dio pravne stečevine Europske unije obvezno primjenjuje u nacionalnim zakonodavstvima država članica.
To znači da saborski zastupnici i vladini dužnosnici koji se zateknu na službenom putu zbog dolaska na sjednicu Sabora ili Vlade, danas ostvaruju pravo na dvije dnevnice, onu za 31. ožujka i 1. travnja, sukladno spomenutoj Direktivi EU.
Hoće li Vlada i Sabor zbog duple dnevnice odraditi i više posla tek će se vidjeti, ali Sindikat predlaže da se jedne dnevnice odreknu u humanitarne svrhe. S. Kuhar

Ispis   Pošalji na mail


Četvrtak, 30.03.2017.

Sindikati: Isplata otpremnina u policiji od 2018. bez odgoda

(JUTARNJI LIST/HINA, 30. i 31. ožujka 2017.) Ministar unutarnjih poslova Vlaho Orepić u četvrtak je s predstavnicima reprezentativnih sindikata u MUP-u razgovarao o isplati otpremnina policijskim službenicima, te je zaključeno da će se otpremnine početi isplaćivati početkom 2018., a primjena te zakonske odredbe više se neće suspendirati.

Tema sastanka bila je priprema za provedbu odluke Hrvatskog sabora o prestanku odgode primjene članka 21. Zakona o policiji od 2018. godine. Članak se odnosi na otpremnine policijskih službenika prilikom odlaska u mirovinu, izvijestila je Koordinacija sindikata koji djeluju u MUP-u.

Nakon što je policijskim službenicima primjena tog prava u osam godina četiri puta odgađana zbog teške gospodarske situacije, sindikati kažu kako ne postoji namjera da se u budućnosti ta odredba o otpremninama suspendira u bilo kojem trenutku.

To ostavlja mogućnost policijskim službenicima da na neki način mogu planirati, sukladno svojim životnim, socijalnim i drugim planovima, trenutak podnošenja zahtjeva za odlazak u mirovinu.

Sukladno dogovoru, planirano je da se kao prvi korak utvrde namjere i želje policijskih službenika koji ostvaruju uvjete za podnošenje zahtjeva za odlazak u mirovinu kada planiraju podnijeti zahtjev kako bi se "snimila" situacija na terenu. Temeljem tih informacija pristupit će se pripremi kriterija koji moraju biti pravični, navodi se u priopćenju.

Ispis   Pošalji na mail


Četvrtak, 30.03.2017.

JutarnjiLIST o Orepićevoj reformi MUP-a uz zadržavanje 20 policijskih uprava

 ...za uvećanje klikni na sliku

Pročitajte još...

Ispis   Pošalji na mail


Srijeda, 29.03.2017.

REDA MORA BITI
Kovačićeva reforma uprave: u javnim agencijama plaće kao i državnim službenicima

 

Piše Frenki Laušić

(SLOBODNA DALMACIJA, 29. ožujka 2017.) Ivan Kovačić, ministar uprave, sa svojim timom posljednjih tjedana radi na izradi nacrta zakona o javnim agencijama kojim bi se prvi put utvrdio pravni okvir za jedinstveno uređenje sustava 57 pravnih osoba s javnim ovlastima agencijskog tipa. Izrada tog zakona predstavlja, kazao nam je Kovačić, početak reforme javne uprave, a u radnoj grupi na ovom zakonu su radili i Ivan Koprić, ravnatelj Instituta za javnu upravu, Anamarija Musa i Vedran Đulabić, docenti na Katedri za upravnu znanost Pravnog fakulteta, i drugi stručnjaci za javnu upravu.

Namjera je, istaknuo je ministar, da se uvede reda u agencijski sustav u koji su do sada službenici iz državnih tijela odlazili radi većih plaća, ali koji do sada nije upostavio onakvu mjeru efikasnosti kakva se očekivala. Naime, sada ne postoji jedinstveni pravni okvir za rad tih agencija, odnosno postoje brojne različitosti između tih pravnih osoba koje se odnose na način osnivanja, pravni oblik, odgovornost za rad, nadzor nad radom, tijela upravljanja i način njihovog imenovanja, financiranje, javnost rada, kao i sustav plaća. Podaci govore kako je u sadašnjem sustavu njih 40 osnovano posebnim zakonom, a 17 uredbom Vlade na temelju zakona o ustanovama ili na temelju posebnog zakona, a ubuduće će osnivanje svake agencije biti definirano zakonom, te će osnivač biti RH.

 

Pitanje ovlasti

Jedna od glavnih novosti ovog zakona bit će upravo to da će plaće u agencijama biti izjednačene s plaćama u državnim službama, osim eventulano nekih radnih mjesta koja zahtijevaju specijalistička znanja. Kao što ime nacrta zakona kaže, za pravne osobe s javnim ovlastima agencijskog tipa uvodi se statusni oblik "javna agencija", te će se utvrditi i kriteriji potrebni za njihovo osnivanje.

Važno je i to da će se uvesti obveza provođenja prethodne analize koja potvrđuje jesu li ti kriteriji ispunjeni, a pri osnivanju novih agencija neće biti dopušteno osnivati novu agenciju ako se ti poslovi mogu učinkovito obavljati u nekom od ministarstava ili proširenjem djelokruga u jednoj od postojećih agencija.

Nadalje, ovisno o vrsti poslova koju obavljaju, utvrđuje se razlikovanje izvršnih i regulatornih agencija, te se predlaže da izvršnim agencijama upravlja ili ravnatelj koji ima zamjenika ili će ostati upravna vijeća. Sada u 50 izvršnih agencija ima ukupno 295 članova upravnih vijeća, odnosno upravnih ili nadzornih odbora, pa se namjerava smanjiti broj upravljačkog kadra, ali definitvna odluka još nije donesena.

Nadalje, predlaže se da ravnatelja i zamjenika izvršnih agencija imenuje Vlada na prijedlog čelnika središnjeg tijela državne uprave (Ministarstvo) nadležnog za upravno područje u kojem agencija djeluje (Ministarstvo), a na temelju javnog natječaja. Jednako tako bi Ministarstvo provodilo nadzor nad radom izvršne agencije, davalo suglasnost na program rada, financijski plan, na opće akte kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo i unutarnji red, te bi tom Ministarstvu agencija bila odgovorna za rad.

Mandat ravnatelja izvršne agencije predviđen je u trajanju od četiri godine, uz moguće iznimke, s tim da bi nadležno Ministarstvo i agencija zaključivali programski ugovor na razdoblje od dvije godine kojim se definiraju financijska sredstva i ciljevi izvršne agencije, te indikatori kojima se prati njihovo ostvarenje - neizvršavanje programskog ugovora predviđen je kao jedan od razloga iz kojeg ravnatelj i zamjenik mogu biti razriješeni dužnosti prije isteka mandata.

 

HANFA i HERA

Kada su u pitanju regulatorne agencije, predlaže se da se javnim agencijama ne može dati ovlast donošenja provedbenih propisa ili općih mjera regulacije, već da mogu donositi pojedinačne odluke u specifičnim područjima gdje je potrebna tehnička ekspertiza, pod jasno određenim uvjetima i bez stvarnih diskrecijskih ovlasti. Na ovom mjestu je potrebno naglasiti kako pod ovaj zakon ne bi spadale Hrvatska narodna banka, FINA, HZMO i HZZO, već bi njihovo djelovanje bilo definirano posebnim zakonima.

Regulatorne agencije koje bi djelovale u okviru ovog zakona, poput HANFA-e i HERA-e, bi članove upravnog vijeća i ravnatelja dobivali imenovanjem u Hrvatskom saboru na prijedlog Vlade, a na temelju javnog poziva. Zakonom se predlaže da regulatorna agencija odgovara za svoj rad i podnosi izvješća o radu Hrvatskom saboru i Vladi, te da nadzor nad zakonitošću rada obavlja Vlada i nadležno središnje tijelo državne uprave. Izvješće o radu bi morao sadržavati cjelovitu analizu stanja, rezultate rada, ostvarene ciljeve, podatke o ostvarenim prihodima i rashodima specificirane po pojedinima grupama, te isplaćeni ukupan iznos za plaće zaposlenih, bonusi, otpremnine, regresi, kreditna zaduženja, te druge materijalne troškove.

 

Sukob interesa

Novost je i da će se na ravnatelja i zamjenika ravnatelja izvršne agencije, te na ravnatelja i članove vijeća regulatorne agencije primjenjivati odredbe zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa.

Naravno, najzanimljivi dio se odnosi na materijalna prava i status zaposlenih u javnim agecijama, a ovim zakonom se predlaže da bi ona bila određena općim propisima o radu (Zakon o radu, što bi bila dosta radkalna opcija, ali to je za sada samo prijedlog), a na pitanje plaća i drugih naknada ravnatelja i drugih zaposlenika primijenili bi se propisi kojima se uređuju plaće u državnoj službi i osnovica koja je određena za državne službenike i namještenike.

 

Na teret proračuna

Interesantna je i odredba prema kojoj bi se javne agencije financirale iz državnog proračuna i od agencijskh nakanda, ali bi prihod od naknda prvobitno bio prihod državnog proračuna. Tako bi se i sredstva za plaće osiguravale u državnom proračunu i bile bi u sustavu Centralnog obračuna plaća, što bi dodatno pridonijelo kontroli troškova u agencijama. Konačno, nadzor financijskog poslovanja agencija obavljalo bi Ministarstvo financija, a reviziju Državni ured za reviziju.

 

Koeficijenti i znanja

Nacrtom je predviđeno da se nazivi radnih mjesta i koeficijenti složenosti poslova određuju uredbom Vlade, te je predviđeno da koeficijenti složenosti poslova za jedinstvena radna mjesta u javnim agencijama ne mogu biti veći od koeficijenata za jedinstvena radna mjesta u državnoj službi. Kao iznimka, predviđena je mogućnost da se za pojedina specifična radna mjesta, za koja se traže posebna specijalistička znanja, odrede posebni nazivi i koeficijenti složenosti poslova za njihovo obavljanje.

Ispis   Pošalji na mail


Petak, 24.03.2017.

SUKOB INTERESA
Gradonačelniku Slavonskog Broda razlika materijalnih prava isplaćena nakon što je donio zaključak po kojem na njih nema pravo

Odluku Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa pročitaj klikom na sliku gore 

(SDLSN, 28. ožujka 2017.) Mirko Duspara, gradonačelnik Slavonskog Broda, požurio se jučer, nakon odluke Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa, objaviti priopćenje u kojem navodi kako se „stvorila iznimno apsurdna situacija u kojoj sam kažnjen zbog toga što je gradska uprava radila po zakonu".
U nastavku priopćenja navodi se kronologija slučaja zbog kojeg gradonačelnik Duspara sprema tužbu Ustavnom sudu, ali ne i činjenica da je gradonačelniku Slavonskog Broda isplaćena razlika materijalnih prava nakon što je sam donio zaključak po kojem mu takva prava ne pripadaju.
Naime, gradonačelnik Duspara 8. je srpnja 2015. godine, donio i potpisao „Zaključak o utvrđivanju prijedloga Odluke o izmjeni i dopuni Odluke o određivanju plaće i naknade za rad gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika", u kojem se zaključuje „da se prava iz kolektivnog ugovora ne mogu odnositi na dužnosnike", temeljem kojeg je Gradsko vijeće Grada Slavonskog Broda 16. srpnja 2015. godine donijelo citiranu Odluku, kojom je ona izmijenjena na način da gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika, osim plaće, ne ostvaruju druga prava iz radnog odnosa koja pripadaju službenicima.

 

Gradonačelnik Mirko Duspara 8. srpnja 2015. godine donio je zaključak po kojem mu ne pripadaju prava iz kolektivnog ugovora, a 15. srpnja potpisao si je isplatu razlike prava po osnovi neisplaćenih božićnica, regresa i dara za djecu iz 2011. i 2012. godine (za uvećanje dokumenta klikni na sliku)  

Međutim, usprkos činjenici da je gradonačelnik Duspara donošenjem navedenog zaključka najkasnije od 8. srpnja bio svjestan činjenice da mu prava iz kolektivnog ugovora ne pripadaju kao dužnosniku, gradska mu je uprava 15. srpnja isplatila razliku materijalnih prava po osnovi neisplaćenih božićnica, regresa i dara za djecu sukladno kolektivnom ugovoru za 2011. i 2012. godinu, a on je uplatu primio neovisno o tom saznanju, dan prije nego što je Gradsko vijeće donijelo i Odluku sukladno njegovom zaključku.
Stoga se postavlja pitanje je li gradonačelnik Duspara ovakvom isplatom prava iz kolektivnog ugovora, za koju je u tom trenutku i njemu i Gradskoj upravi bilo jasno kako na njih nema pravo, postupao časno, pošteno, savjesno, odgovorno i nepristrano, čuvajući vlastitu vjerodostojnost i dostojanstvo povjerene mu dužnosti te povjerenje građana, kako to nalaže članak 5. Zakona o sprječavanju sukoba interesa, koji uređuje načela djelovanja dužnosnika u obnašanju javnih dužnosti.
Sindikat gradonačelniku Duspari želi puno uspjeha u njegovoj pravednoj borbi pred Ustavnim sudom u dokazivanju kako je isplata razlike materijalnih prava po kolektivnom ugovoru bila sukladna zakonu i nada se da će gradonačelnik tom prigodom objasniti i je li iznos prava za koja je donio zaključak da mu ne pripadaju primio teška srca, dvojeći između zakonitosti i moralnosti takve isplate. S. Kuhar

Pročitajte još...

Ispis   Pošalji na mail


Četvrtak, 23.03.2017.

STOTINJAK ZAPOSLENIKA "IZVAN ZAKONA"
Čistačice i dostavljači u državnoj upravi na plaći manjoj od minimalne?!

(GLAS SLAVONIJE, 23. ožujka 2017.) Plaća radnih mjesta IV. vrste u državnoj upravi, na kojima se obavljaju pomoćno-tehnički poslovi čišćenja, spremanja, serviranja, dostave, kopiranja, održavanja i drugog, s propisanim koeficijentom 0,601 manja je od minimalne plaće od 3276,00 kuna bruto, na koju prema Zakonu o minimalnoj plaći pravo imaju svi radnici koji rade u Republici Hrvatskoj.
Na tu činjenicu upozorio je Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika (SDLSN). Gotovo nevjerojatnom zvuči činjenica da je zakonski moguće isplatiti plaću manju od minimalne ako zaposlenik radi puno radno vrijeme, no da je to ipak tako potvrdio nam je u svom pojašnjenju glavni tajnik SDLSN-a Siniša Kuhar, upozoravajući i na to da je ovim zahvaćeno znatno više žena nego muškaraca.
- Iako je ovaj koeficijent spolno neutralan, odnosno vrijedi i za muškarce i žene, plaću manju od minimalne ipak imaju uglavnom žene, i to, prema podacima koje je Sindikat zatražio i dobio od Ministarstva uprave, u više od 92,7 posto slučajeva, budući da pretežiti broj zaposlenih na pomoćno-tehničkim poslovima, a to su najčešće poslovi čišćenja, spremanja, pranja rublja, glačanja, serviranja..., čine upravo žene - pojašnjava Siniša Kuhar,
Prema podacima Ministarstva uprave, plaću manju od minimalne ima 109 zaposlenika u državnoj službi u 39 državnih tijela, od kojih je 101 žena i osam muškaraca, a ona prema koeficijentu od 0,601 iznosi 3131,82 kune bruto, odnosno 144,18 kuna manje od minimalne za osobu bez radnog staža.
- Zaposlenika s plaćom manjom od minimalne bilo bi i kudikamo više da na snazi nije zabrana zapošljavanja namještenika u državnoj službi, a postojeći zaposlenici uz dodatak na staž od 0,5 posto po godini staža s 10 i više godina staža ipak dostižu minimalnu plaću - upozorava Kuhar otkrivajući zapravo jednostavnu računicu: "Plaća koju bi dobili umnoškom koeficijenta radnog mjesta i osnovice za izračun plaće, uvećano za 0,5 posto dodatka po godini staža, a manja je od 3276,00 kuna bruto, u aplikaciji Registra zaposlenih u javnom sektoru se, sukladno uputi Ministarstva uprave, korekcijom utvrđuje u visini minimalne plaće", navodi Kuhar. Takvo rješenje zaposlenicima čija je plaća utvrđena u manjem iznosu od minimalne, naglašava Kuhar, osigurava ostvarivanje prava na minimalnu plaću, ali istovremeno poništava djelovanje uvećanja plaće po osnovi radnog staža, budući da je plaća početnika i zaposlenika s 10 godina staža jednaka.
- Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH samu činjenicu da u državnoj upravi postoje propisana radna mjesta na kojima je plaća manja od minimalne, a zaposleni na njima takvu plaću dostižu tek uz odgovarajuću korekciju, koja pri tome dovodi do uravnilovke na najslabije plaćenim radnim mjestima, smatra nedopustivom te od Vlade traži da u Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u državnoj službi izvrši korekciju koeficijenta od 0,601 do razine koja će osiguravati isplatu minimalne plaće - ističe Kuhar.
Maja MUŠKIĆ


MINISTARSTVO ZATRAŽILO KOREKCIJU

Sindikatu se na upit o broju zaposlenih u državnoj službi s plaćom manjom od minimalca očitovalo Ministarstvo uprave, odnosno državna tajnica Marina Pinjagić Telak. Osim spomenutih brojki zaposlenih koji su doista primali plaću manju od minimalne, a riječ je o spremačicama, portirima, peračima vozila, pomoćnim djelatnicima u kuhinji, praonici rublja i slično, ona navodi i sljedeće: "Sukladno uputi Ministarstva uprave, Financijska agencija prije isplate plaće za siječanj i veljaču 2017. godine kontaktirala je sva tijela za koje je utvrđeno da imaju takve zaposlenike, te su upućeni da u aplikaciji Registar zaposlenih javnom sektoru naprave korekciju plaća za zaposlenike kojima je plaća manja od minimalne plaće i isplate iznos minimalne plaće. Pravni temelj za korekciju plaće do iznosa minimalne plaće je Zakon o minimalnoj plaći i Uredba o visini minimalne plaće", navodi državna tajnica Marina Pinjagić Telak

 

 

 ...za čitanje klikni na sliku

Ispis   Pošalji na mail


Četvrtak, 23.03.2017.

SINDIKAT TVRDI

Loši uvjeti rada, ali i čekanja: U riječkom MUP-u dokumenti se izdaju u šalter "sauni"


Autor: Gabrijela Galić

SDLSN ističe i da je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, a zaposleno ih je 10. No, radi ih 8 jer je jedna službenica na porodiljnom, a druga na bolovanju

(Novilist.hr, 23. ožujka 2017.) ZAGREB Otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana na nove tri lokacije u Zagrebu, Ministarstvo unutarnjih poslova fizički je približilo upravni servis korisnicima - građanima - te istodobno osiguralo dodatne kadrove za obavljanje poslova koji građanima oduzimaju dragocjeno vrijeme. Sindikat državnih i lokalnih službenika (SDLSN) to pribiližavanje MUP-a građanima, odnosno jačanje upravnih kapaciteta hvali, ali i upozorava kako stanovnici drugih upravnih središta nisu takve sreće.

 

Novca nema

Posebno se to odnosi na Rijeku, drugi po veličini grad u Hrvatskoj u kojem službenici Službe za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama rade u lošim uvjetima koji kulminiraju tijekom ljetnih mjeseci. »Šalter sala« tada se pretvara u saunu, a građani koji čekaju na izdavanje dokumenata frustracije iskaljuju na službenicima. Još od 2014. godine nadležne upozoravaju na nemoguće uvjete rada i nedovoljan broj službenika koji rade s građanima. No, problem se ne rješava jer novca nema, a sindikat je ponovo početkom ožujka MUP-ovoj upravi za pravne i inspekcijske poslove poslao požurnicu ne bi li se njihova dugogodišnja predstavka vezana uz uvjete rada riješila, tim više jer su se oni dodatno pogoršali smanjenjem broja zaposlenih i povećanjem obujma posla.

SDLSN ističe kako je zbog situacije u Rijeci u nekoliko navrata reagirao te da su odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom. No, ništa se nije promijenilo pa se »stoga postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga«. No, tu podjednaku kvalitetu usluga bez obzira žive li u Rijeci, Zagrebu, Splitu ili nekom drugom gradu, građani još ne mogu dobiti. Tako je u Rijeci građanima koji za izdavanje osobnih dokumenata, odjavu i prijavu boravka te sve ostale administrativne poslove koji se obavljaju u MUP-u na raspolaganju jedna lokacija s nedovoljnim brojem zaposlenih.

 

Rad u dvije smjene

»Zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već se godinama žale na problem nedovoljnog broja zaposlenih i uvjete rada na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, koji redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava«, navodi SDLSN. Ističe pritom da je sistematizacijom radnih mjesta predviđeno 13 službenika, a zaposleno ih je 10. No, stvarno ih radi osam jer je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju.

»Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu«, navodi sindikat, dodajući kako njihove kolege u Rijeci, osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanog broja izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja nove osobne iskaznice kod promjene adrese. 

 

 ...za uvećanje klikni na sliku

Ispis   Pošalji na mail


Srijeda, 22.03.2017.

SINDIKAT UPOZORAVA
U Zagrebu novi šalteri, a u Rijeci na jedinom nema dovoljno službenika


U Rijeci se zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na nedovoljan broj službenika

(Direktno.hr, 22. ožujka 2017.) Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika Hrvatske upozorio je u srijedu da dok MUP u Zagrebu otvara tri nove šalterske lokacije, u Rijeci na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji nema dovoljno službenika.

MUP je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, Zagrepčanima fizički približio upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji im oduzimaju dragocjeno vrijeme, no građani u drugim upravnim središtima nisu takve sreće, ističe sindikat u priopćenju.

U Rijeci se zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na nedovoljan broj službenika i uvjete rada na lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, što redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima, napominje sindikat.

Iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.

Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanog broja izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja novih osobnih iskaznica kod promjene adrese.

Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ništa se nije promijenilo. Stoga se postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga, poručuje sindikat. 

 

Sindikalci se žale što Zagreb ima tri nova MUP šaltera, a Rijeka samo jedan

 

(Index.hr, 23. ožujka 2017.) SINDIKAT državnih i lokalnih službenika i namještenika Hrvatske upozorio je da dok MUP u Zagrebu otvara tri nove šalterske lokacije, u Rijeci na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji nema dovoljno službenika.

MUP je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, Zagrepčanima fizički približio upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji im oduzimaju dragocjeno vrijeme, no građani u drugim upravnim središtima nisu takve sreće, ističe sindikat u priopćenju.

 

Nedovoljan broj službenika

U Rijeci se zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na nedovoljan broj službenika i uvjete rada na lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, što redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima, napominje sindikat.

Iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.

 

Muči ih i povećanje opsega posla

Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanog broja izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja novih osobnih iskaznica kod promjene adrese.

Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ništa se nije promijenilo. Stoga se postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga, poručuje sindikat. 

 

Sindikat negoduje zbog neravnomjernog otvaranja šaltera u RH

 

Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika Hrvatske upozorio je u srijedu da dok MUP u Zagrebu otvara tri nove šalterske lokacije, u Rijeci na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji nema dovoljno službenika.

(N1, 22. ožujka 2017.) MUP je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, Zagrepčanima fizički približio upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji im oduzimaju dragocjeno vrijeme, no građani u drugim upravnim središtima nisu takve sreće, ističe sindikat u priopćenju.

U Rijeci zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama se žale na nedovoljan broj službenika i uvjete rada na lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, što redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima, napominje sindikat.

Iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.

Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanog broja izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja novih osobnih iskaznica kod promjene adrese.

Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ništa se nije promijenilo. Stoga se postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga, poručuje sindikat. 

 

U Zagrebu novi šalteri, a MUP je Rijeku zanemario?

(Fiuman.hr, 22. ožujka 2017.) Ministarstvo unutarnjih poslova je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u gradu Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, stanovnicima hrvatske metropole fizički približilo upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji građanima oduzimaju dragocjeno vrijeme, a koji su dosad bili upućeni na lokacije u Petrinjskoj i Heinzelovoj ulici.

I dok je ovakvo jačanje upravnih kapaciteta MUP-a u Zagrebu za svaku pohvalu, u drugim upravnim središtima nisu takve sreće.

Tako se npr. u Rijeci, trećem po veličini gradu u Hrvatskoj, zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na problem nedovoljnog broja zaposlenih i uvjete rada na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, koji redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima.

Naime, iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.

Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanom broju izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja nove osobne iskaznice kod promjene adrese.

Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ono se nije promijenilo te se stoga postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga, stoji u reagiranju Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske

 

MUP u Zagrebu otvorio tri nove šalterske lokacije, u Rijeci na jednoj nema dovoljno zaposlenih


Postavlja se pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga

(SDLSN, 22. ožujka 2017.) Ministarstvo unutarnjih poslova je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u gradu Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, stanovnicima hrvatske metropole fizički približilo upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji građanima oduzimaju dragocjeno vrijeme, a koji su dosad bili upućeni na lokacije u Petrinjskoj i Heinzelovoj ulici.
I dok je ovakvo jačanje upravnih kapaciteta MUP-a u gradu Zagrebu za svaku pohvalu, u drugim upravnim središtima nisu takve sreće.
Tako se npr. u gradu Rijeci, drugom po veličini gradu u Hrvatskoj, zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na problem nedovoljnog broja zaposlenih i uvjete rada na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, koji redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima.
Naime, iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.
Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanom broju izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja nove osobne iskaznice kod promjene adrese.
Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ono se nije promijenilo te se stoga postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga. S. Kuhar

Pročitajte još...

Ispis   Pošalji na mail


Kliknite ovdje za arhivu novosti


Jesen u znaku trnovitih pregovora o kolektivnim ugovorima

Jesen u znaku trnovitih pregovora o kolektivnim ugovorima

Vlada odbila zahtjev sindikata državnih službi za produženom primjenom KU-a, koji istječe za pet dana Autor: Gabrijela Galić (NOVI LIST) ZAGREB - Pregovarački odbori Vlade i sindikata državnih službi početkom rujna trebali bi otvoriti pregovore za novi kolektivni ugovor. Naime, Kolektivni ugovor za državne službenike istječe za pet dana i prelazi u fazu tromjesečne produžene primjene.

Opširnije

NHS od predsjednika Vlade traži rješavanje problema isplate regresa profesionalnim vatrogascima

NHS od predsjednika Vlade traži rješavanje problema isplate regresa profesionalnim vatrogascima

Poštovani gospodine Plenkoviću! U Nezavisnim hrvatskim sindikatima sa zabrinutošću pratimo situaciju u svezi s ostvarivanjem materijalnih prava profesionalnih vatrogasaca zaposlenih u javnim vatrogasnim postrojbama (JVP), na koju je ukazao Odbor profesionalnih vatrogasaca Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika RH, a koja prava ova Vlada, po prvi puta od kada je to pitanje regulirano Kolektivnim ugovorom za državne službenike i namještenike, dovodi u pitanje.

Opširnije

KOMENTAR: KONAČNA PRETVORBA HRVATSKE Stan i plaća su ionako - komunistička pretjerivanja

KOMENTAR: KONAČNA PRETVORBA HRVATSKE Stan i plaća su ionako - komunistička pretjerivanja

BEZ ZAŠTITE JASMINA KLARIĆA Autor: Jasmin Klarić Radnička klasa je iznijela cijeli teret krize i njena ugrožena pozicija jedan je od glavnih razloga što se masovno pohrlilo u sve te Dubline (Novilist.hr) Nema, izgleda, kraja ljetnjim radostima i ljepotama vrlog novog svijeta koje se već naziru kao hrvatska stvarnost. Poželjna, čak, tako nam je predstavljaju – stvarnost koja će se zapravo opredmetiti provođenjem čuvenih reformi, stvarnost koja će nas, poput Zlatka Hasanbegovića na simboličkoj razini, konačno i u opipljivijim sferama izvući iz ralja mrskog jugokomunističkog nasljeđa.

Opširnije

Prosječna neto plaća za svibanj probila razinu od 6.000 kuna

Prosječna neto plaća za svibanj probila razinu od 6.000 kuna

Poslovni.hr/Hina U odnosu na svibanj 2016. godine, pak, prosječna je neto plaća za peti mjesec ove godine bila viša za 339 kuna. Prosječna mjesečna isplaćena neto plaća po zaposlenom u pravnim osobama u Hrvatskoj za svibanj ove godine iznosila je 6.025 kuna, što je na mjesečnoj razini nominalno više za 1,8 posto, a na godišnjoj za 5,9 posto, pokazuju prvi podaci koji je u petak objavio Državni zavod za statistiku (DZS).

Opširnije

DZS: Stopa nezaposlenosti u lipnju ponovno srušila rekorde

DZS: Stopa nezaposlenosti u lipnju ponovno srušila rekorde

Autor: Lider/Hina Državni zavod za statistiku u petak je objavio kako je stopa registrirane nezaposlenosti u Hrvatskoj u lipnju pala s prethodnih 11,7 na 10,8 posto, spustivši se peti mjesec za redom, i to na najnižu razinu od 2000. godine,od kada službena statistika prati ovaj pokazatelj.

Opširnije

Izmjenom Zakona o vatrogastvu do većih prava vatrogasaca

Izmjenom Zakona o vatrogastvu do većih prava vatrogasaca

(N1) Vlada će pitanje plaća vatrogasaca riješiti izmjenama Zakona o vatrogastvu, najavio je u četvrtak ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić ističući kako će se time riješiti nelogičnosti decentraliziranog načina plaćanja, kojim je uređeno da se novac za isplatu plaća i materijalnih prava ne osigurava u državnom proračunu već iz onih gradskih.

Opširnije

Hrvatska među članicama EU s najvećim kvartalnim rastom javnog duga

Hrvatska među članicama EU s najvećim kvartalnim rastom javnog duga

Autor: Lider/Hina Krajem prvog tromjesečja ove godine javni dug Hrvatske dosegnuo je 300,14 milijardi kuna ili 86,4 posto bruto domaćeg proizvoda (BDP), pa se Hrvatska našla među članicama Europske unije s najvećim rastom tog duga, pokazuju u četvrtak objavljeni podaci Eurostata.

Opširnije

Sindikat vatrogasaca: Kada spašavamo ljude onda smo heroji i vitezovi, a kada tražimo regres onda nas ignoriraju

Sindikat vatrogasaca: Kada spašavamo ljude onda smo heroji i vitezovi, a kada tražimo regres onda nas ignoriraju

TRAŽE SREĐIVANJE STANJA Piše: Hina Odbor profesionalnih vatrogasaca Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Hrvatske zatražio je u srijedu od Vlade žurno sređivanje stanja u vatrogastvu zbog problematičnog financiranja javnih vatrogasnih postrojbi (JVP), ističući kako ih se, kada gase vatru i spašavaju ljude i imovinu proglašava "hrvatskim vitezovima"i herojima, a kada traže isplatu regresa ili povećanje osnovice svi ih ignoriraju.

Opširnije

Javno savjetovanje o Nacrtu Iskaza o procjeni učinaka propisa na Zakon o zdravstvenoj zaštiti

Javno savjetovanje o Nacrtu Iskaza o procjeni učinaka propisa na Zakon o zdravstvenoj zaštiti

NHS - Na portalu e-Savjetovanja otvoreno je javno savjetovanje o Prijedlogu nacrta Iskaza o procjeni učinaka propisa na Zakon o zdravstvenoj zaštiti. Javno savjetovanje završava 16. kolovoza 2017. godine. U prijedlogu materijala predlagač navodi kako je temeljni cilj Programa Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016.-2020. na području zdravstva osiguranje takvog zdravstvenog sustava koji će biti moderan i financijski održiv te koji će građanima pružati zdravstvenu sigurnost, kao i osigurati kvalitetnu i svima dostupnu zdravstvenu zaštitu na teritoriju Republike Hrvatske.

Opširnije

IZMJENE ZAKONA O RADU Arbitraža kao zamjena za uskraćenu suglasnost za otkaz odlazi u povijest

IZMJENE ZAKONA O RADU Arbitraža kao zamjena za uskraćenu suglasnost za otkaz odlazi u povijest

POSTUPAK SAVJETOVANJA Autor: Gabrijela Galić Pomorci kao i ostali radnici imaju pravo održavati skupove radnika i imati predstavnika radnika u »organu poslodavca«. Poslodavci su pak i za pomorce u slučaju kolektivnih otkaza dužni izvjestiti nadležnu javnu službu zapošljavanja te joj dostaviti sve relevantne podatke vezane uz kolektivni višak i postupak savjetovanja s radničkim vijećem. Dio država članica EU-a pomorce su »isključivala« iz primjene tih prava, no više neće moći

Opširnije

Svakih desetak minuta u Hrvatskoj jedna ozljeda na radu

Svakih desetak minuta u Hrvatskoj jedna ozljeda na radu

POVEĆAN BROJ NESREĆA TIJEKOM RADA Autor: Gabrijela Galić Statistika HZZZSR-a kazuje kako se prošle godine najveći broj ozljeda na radu dogodio u Gradu Zagrebu – 27,77 posto svih ozljeda prijavljenih Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO). Potom slijedi Primorsko-goranska županija sa 9,21 posto lani zabilježenih ozljeda

Opširnije

Zaposlenost i socijalna kretanja u Europi: pregled iz 2017. pokazuje pozitivna kretanja, no ističe veliko opterećenje mladih

Zaposlenost i socijalna kretanja u Europi: pregled iz 2017. pokazuje pozitivna kretanja, no ističe veliko opterećenje mladih

Europska komisija - Priopćenje za tisak Komisija je danas objavila svoj godišnji Pregled zaposlenosti i socijalnih kretanja u Europi (ESDE) 2017. U ovogodišnjem su izdanju potvrđeni pozitivno stanje na tržištu rada i povoljna socijalna kretanja te stalan gospodarski rast. Zaposleno je više od 234 milijuna ljudi, što je najveći zabilježeni broj zaposlenih u EU-u, a nezaposlenost je na najnižoj razini od prosinca 2008. Od 2013. u EU-u je otvoreno 10 milijuna radnih mjesta.

Opširnije

VRUĆA TEMA U Ministarstvu demografije misle da će ograničavanje rada nedjeljom revitalizirati Hrvatsku

VRUĆA TEMA U Ministarstvu demografije misle da će ograničavanje rada nedjeljom revitalizirati Hrvatsku

ZABRANITI ILI PLATITI Autor: Gabrijela Galić Marin Strmota, državni tajnik u ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku ponavlja kako je potrebno provesti široku javnu raspravu i postići opće suglasje oko ograničavanja rada nedjeljom. Ističe i kako će njegovo ministarstvo u tome ustrajati jer rad nedjeljom treba staviti "po strani i u kontekstu demografskih trendova"

Opširnije

Odbor za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo održao sjednicu s temom: „Rad nedjeljom – zabraniti ili platiti?!“

Odbor za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo održao sjednicu s temom: „Rad nedjeljom – zabraniti ili platiti?!“

(Sabor.hr) Zagreb - Odbor za rad, mirovinski sustav i socijalno partnerstvo danas je održao sjednicu s temom: „Rad nedjeljom – zabraniti ili platiti?“. Predsjednik Odbora Gordan Maras uvodno je istaknuo važnost današnje tematske sjednice, dodavši kako Odbor nastoji skrenuti pozornost na ključne probleme s kojima se suočavaju radnici koji rade nedjeljom i državnim blagdanima. Posebno se osvrnuo na sektor trgovine, istaknuvši kako radnici nerijetko rade i blagdanima.

Opširnije

Vrlo novo društvo: U luksuznom zagrebačkom hotelu podučavaju šefove kako radnicima bezbolno dati otkaz

Vrlo novo društvo: U luksuznom zagrebačkom hotelu podučavaju šefove kako radnicima bezbolno dati otkaz

SEMINAR ZA ŠEFOVE Kod pojedinih vrsta odluka o otkazu potrebna je pažljiva razrada pisanja obrazloženja, savjetuju "stručnjaci za otkaze" u svom pozivu rukovodeći personal. (Novilist.hr) U jednom od naluksuznijih hotela, zagrebačkom Westinu, tvrtka čije ime nećemo spomenuti organizira seminar koji puno govori o našem aktualnom društvenom trenutku i odnosu prema radnicima u Hrvatskoj.

Opširnije

» arhiva vijesti NHS-a

Postani član sindikata, neovisno o boji očiju, rodu, spolu, političkom uvjerenju, vjeri i svjetonazoru. 

Budi član ili postani superheroj - sindikalni povjerenik.

Ako Ti se ne sviđa SDLSN uđi u STPRM ili GŠMNT, ali nemoj stajati po strani kad se odlučuje o Tvojim pravima i poslu. 

 

 

 

 

Anketa

Ministar Marko Pavić sindikatima je poručio kako intencija Vlade u pregovorima za novi kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike nije smanjivanje prava. Mislim da...

Povjereništva

Prijavite se na našu mailing listu i primajte obavijesti sa stranica SDLSN-a.



Mailing lista Povjereništva
Pošalji link prijatelju

SDLSN: Naslovnica

Vaše ime i prezime: *
Vaša email adresa: *
Email adresa prijatelja: *
Poruka:
* obavezna polja