SINDIKAT DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA REPUBLIKE HRVATSKE
SDLSN - Povratak na početnu stranicu SDLSN - Povratak na početnu stranicu
Četvrtak, 30.03.2017.

Sindikati: Isplata otpremnina u policiji od 2018. bez odgoda

(JUTARNJI LIST/HINA, 30. i 31. ožujka 2017.) Ministar unutarnjih poslova Vlaho Orepić u četvrtak je s predstavnicima reprezentativnih sindikata u MUP-u razgovarao o isplati otpremnina policijskim službenicima, te je zaključeno da će se otpremnine početi isplaćivati početkom 2018., a primjena te zakonske odredbe više se neće suspendirati.

Tema sastanka bila je priprema za provedbu odluke Hrvatskog sabora o prestanku odgode primjene članka 21. Zakona o policiji od 2018. godine. Članak se odnosi na otpremnine policijskih službenika prilikom odlaska u mirovinu, izvijestila je Koordinacija sindikata koji djeluju u MUP-u.

Nakon što je policijskim službenicima primjena tog prava u osam godina četiri puta odgađana zbog teške gospodarske situacije, sindikati kažu kako ne postoji namjera da se u budućnosti ta odredba o otpremninama suspendira u bilo kojem trenutku.

To ostavlja mogućnost policijskim službenicima da na neki način mogu planirati, sukladno svojim životnim, socijalnim i drugim planovima, trenutak podnošenja zahtjeva za odlazak u mirovinu.

Sukladno dogovoru, planirano je da se kao prvi korak utvrde namjere i želje policijskih službenika koji ostvaruju uvjete za podnošenje zahtjeva za odlazak u mirovinu kada planiraju podnijeti zahtjev kako bi se "snimila" situacija na terenu. Temeljem tih informacija pristupit će se pripremi kriterija koji moraju biti pravični, navodi se u priopćenju.

Ispis   Pošalji na mail


Četvrtak, 30.03.2017.

JutarnjiLIST o Orepićevoj reformi MUP-a uz zadržavanje 20 policijskih uprava

 ...za uvećanje klikni na sliku

Pročitajte još...

Ispis   Pošalji na mail


Srijeda, 29.03.2017.

REDA MORA BITI
Kovačićeva reforma uprave: u javnim agencijama plaće kao i državnim službenicima

 

Piše Frenki Laušić

(SLOBODNA DALMACIJA, 29. ožujka 2017.) Ivan Kovačić, ministar uprave, sa svojim timom posljednjih tjedana radi na izradi nacrta zakona o javnim agencijama kojim bi se prvi put utvrdio pravni okvir za jedinstveno uređenje sustava 57 pravnih osoba s javnim ovlastima agencijskog tipa. Izrada tog zakona predstavlja, kazao nam je Kovačić, početak reforme javne uprave, a u radnoj grupi na ovom zakonu su radili i Ivan Koprić, ravnatelj Instituta za javnu upravu, Anamarija Musa i Vedran Đulabić, docenti na Katedri za upravnu znanost Pravnog fakulteta, i drugi stručnjaci za javnu upravu.

Namjera je, istaknuo je ministar, da se uvede reda u agencijski sustav u koji su do sada službenici iz državnih tijela odlazili radi većih plaća, ali koji do sada nije upostavio onakvu mjeru efikasnosti kakva se očekivala. Naime, sada ne postoji jedinstveni pravni okvir za rad tih agencija, odnosno postoje brojne različitosti između tih pravnih osoba koje se odnose na način osnivanja, pravni oblik, odgovornost za rad, nadzor nad radom, tijela upravljanja i način njihovog imenovanja, financiranje, javnost rada, kao i sustav plaća. Podaci govore kako je u sadašnjem sustavu njih 40 osnovano posebnim zakonom, a 17 uredbom Vlade na temelju zakona o ustanovama ili na temelju posebnog zakona, a ubuduće će osnivanje svake agencije biti definirano zakonom, te će osnivač biti RH.

 

Pitanje ovlasti

Jedna od glavnih novosti ovog zakona bit će upravo to da će plaće u agencijama biti izjednačene s plaćama u državnim službama, osim eventulano nekih radnih mjesta koja zahtijevaju specijalistička znanja. Kao što ime nacrta zakona kaže, za pravne osobe s javnim ovlastima agencijskog tipa uvodi se statusni oblik "javna agencija", te će se utvrditi i kriteriji potrebni za njihovo osnivanje.

Važno je i to da će se uvesti obveza provođenja prethodne analize koja potvrđuje jesu li ti kriteriji ispunjeni, a pri osnivanju novih agencija neće biti dopušteno osnivati novu agenciju ako se ti poslovi mogu učinkovito obavljati u nekom od ministarstava ili proširenjem djelokruga u jednoj od postojećih agencija.

Nadalje, ovisno o vrsti poslova koju obavljaju, utvrđuje se razlikovanje izvršnih i regulatornih agencija, te se predlaže da izvršnim agencijama upravlja ili ravnatelj koji ima zamjenika ili će ostati upravna vijeća. Sada u 50 izvršnih agencija ima ukupno 295 članova upravnih vijeća, odnosno upravnih ili nadzornih odbora, pa se namjerava smanjiti broj upravljačkog kadra, ali definitvna odluka još nije donesena.

Nadalje, predlaže se da ravnatelja i zamjenika izvršnih agencija imenuje Vlada na prijedlog čelnika središnjeg tijela državne uprave (Ministarstvo) nadležnog za upravno područje u kojem agencija djeluje (Ministarstvo), a na temelju javnog natječaja. Jednako tako bi Ministarstvo provodilo nadzor nad radom izvršne agencije, davalo suglasnost na program rada, financijski plan, na opće akte kojima se uređuje unutarnje ustrojstvo i unutarnji red, te bi tom Ministarstvu agencija bila odgovorna za rad.

Mandat ravnatelja izvršne agencije predviđen je u trajanju od četiri godine, uz moguće iznimke, s tim da bi nadležno Ministarstvo i agencija zaključivali programski ugovor na razdoblje od dvije godine kojim se definiraju financijska sredstva i ciljevi izvršne agencije, te indikatori kojima se prati njihovo ostvarenje - neizvršavanje programskog ugovora predviđen je kao jedan od razloga iz kojeg ravnatelj i zamjenik mogu biti razriješeni dužnosti prije isteka mandata.

 

HANFA i HERA

Kada su u pitanju regulatorne agencije, predlaže se da se javnim agencijama ne može dati ovlast donošenja provedbenih propisa ili općih mjera regulacije, već da mogu donositi pojedinačne odluke u specifičnim područjima gdje je potrebna tehnička ekspertiza, pod jasno određenim uvjetima i bez stvarnih diskrecijskih ovlasti. Na ovom mjestu je potrebno naglasiti kako pod ovaj zakon ne bi spadale Hrvatska narodna banka, FINA, HZMO i HZZO, već bi njihovo djelovanje bilo definirano posebnim zakonima.

Regulatorne agencije koje bi djelovale u okviru ovog zakona, poput HANFA-e i HERA-e, bi članove upravnog vijeća i ravnatelja dobivali imenovanjem u Hrvatskom saboru na prijedlog Vlade, a na temelju javnog poziva. Zakonom se predlaže da regulatorna agencija odgovara za svoj rad i podnosi izvješća o radu Hrvatskom saboru i Vladi, te da nadzor nad zakonitošću rada obavlja Vlada i nadležno središnje tijelo državne uprave. Izvješće o radu bi morao sadržavati cjelovitu analizu stanja, rezultate rada, ostvarene ciljeve, podatke o ostvarenim prihodima i rashodima specificirane po pojedinima grupama, te isplaćeni ukupan iznos za plaće zaposlenih, bonusi, otpremnine, regresi, kreditna zaduženja, te druge materijalne troškove.

 

Sukob interesa

Novost je i da će se na ravnatelja i zamjenika ravnatelja izvršne agencije, te na ravnatelja i članove vijeća regulatorne agencije primjenjivati odredbe zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa.

Naravno, najzanimljivi dio se odnosi na materijalna prava i status zaposlenih u javnim agecijama, a ovim zakonom se predlaže da bi ona bila određena općim propisima o radu (Zakon o radu, što bi bila dosta radkalna opcija, ali to je za sada samo prijedlog), a na pitanje plaća i drugih naknada ravnatelja i drugih zaposlenika primijenili bi se propisi kojima se uređuju plaće u državnoj službi i osnovica koja je određena za državne službenike i namještenike.

 

Na teret proračuna

Interesantna je i odredba prema kojoj bi se javne agencije financirale iz državnog proračuna i od agencijskh nakanda, ali bi prihod od naknda prvobitno bio prihod državnog proračuna. Tako bi se i sredstva za plaće osiguravale u državnom proračunu i bile bi u sustavu Centralnog obračuna plaća, što bi dodatno pridonijelo kontroli troškova u agencijama. Konačno, nadzor financijskog poslovanja agencija obavljalo bi Ministarstvo financija, a reviziju Državni ured za reviziju.

 

Koeficijenti i znanja

Nacrtom je predviđeno da se nazivi radnih mjesta i koeficijenti složenosti poslova određuju uredbom Vlade, te je predviđeno da koeficijenti složenosti poslova za jedinstvena radna mjesta u javnim agencijama ne mogu biti veći od koeficijenata za jedinstvena radna mjesta u državnoj službi. Kao iznimka, predviđena je mogućnost da se za pojedina specifična radna mjesta, za koja se traže posebna specijalistička znanja, odrede posebni nazivi i koeficijenti složenosti poslova za njihovo obavljanje.

Ispis   Pošalji na mail


Petak, 24.03.2017.

SUKOB INTERESA
Gradonačelniku Slavonskog Broda razlika materijalnih prava isplaćena nakon što je donio zaključak po kojem na njih nema pravo

Odluku Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa pročitaj klikom na sliku gore 

(SDLSN, 28. ožujka 2017.) Mirko Duspara, gradonačelnik Slavonskog Broda, požurio se jučer, nakon odluke Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa, objaviti priopćenje u kojem navodi kako se „stvorila iznimno apsurdna situacija u kojoj sam kažnjen zbog toga što je gradska uprava radila po zakonu".
U nastavku priopćenja navodi se kronologija slučaja zbog kojeg gradonačelnik Duspara sprema tužbu Ustavnom sudu, ali ne i činjenica da je gradonačelniku Slavonskog Broda isplaćena razlika materijalnih prava nakon što je sam donio zaključak po kojem mu takva prava ne pripadaju.
Naime, gradonačelnik Duspara 8. je srpnja 2015. godine, donio i potpisao „Zaključak o utvrđivanju prijedloga Odluke o izmjeni i dopuni Odluke o određivanju plaće i naknade za rad gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika", u kojem se zaključuje „da se prava iz kolektivnog ugovora ne mogu odnositi na dužnosnike", temeljem kojeg je Gradsko vijeće Grada Slavonskog Broda 16. srpnja 2015. godine donijelo citiranu Odluku, kojom je ona izmijenjena na način da gradonačelnik i zamjenik gradonačelnika, osim plaće, ne ostvaruju druga prava iz radnog odnosa koja pripadaju službenicima.

 

Gradonačelnik Mirko Duspara 8. srpnja 2015. godine donio je zaključak po kojem mu ne pripadaju prava iz kolektivnog ugovora, a 15. srpnja potpisao si je isplatu razlike prava po osnovi neisplaćenih božićnica, regresa i dara za djecu iz 2011. i 2012. godine (za uvećanje dokumenta klikni na sliku)  

Međutim, usprkos činjenici da je gradonačelnik Duspara donošenjem navedenog zaključka najkasnije od 8. srpnja bio svjestan činjenice da mu prava iz kolektivnog ugovora ne pripadaju kao dužnosniku, gradska mu je uprava 15. srpnja isplatila razliku materijalnih prava po osnovi neisplaćenih božićnica, regresa i dara za djecu sukladno kolektivnom ugovoru za 2011. i 2012. godinu, a on je uplatu primio neovisno o tom saznanju, dan prije nego što je Gradsko vijeće donijelo i Odluku sukladno njegovom zaključku.
Stoga se postavlja pitanje je li gradonačelnik Duspara ovakvom isplatom prava iz kolektivnog ugovora, za koju je u tom trenutku i njemu i Gradskoj upravi bilo jasno kako na njih nema pravo, postupao časno, pošteno, savjesno, odgovorno i nepristrano, čuvajući vlastitu vjerodostojnost i dostojanstvo povjerene mu dužnosti te povjerenje građana, kako to nalaže članak 5. Zakona o sprječavanju sukoba interesa, koji uređuje načela djelovanja dužnosnika u obnašanju javnih dužnosti.
Sindikat gradonačelniku Duspari želi puno uspjeha u njegovoj pravednoj borbi pred Ustavnim sudom u dokazivanju kako je isplata razlike materijalnih prava po kolektivnom ugovoru bila sukladna zakonu i nada se da će gradonačelnik tom prigodom objasniti i je li iznos prava za koja je donio zaključak da mu ne pripadaju primio teška srca, dvojeći između zakonitosti i moralnosti takve isplate. S. Kuhar

Pročitajte još...

Ispis   Pošalji na mail


Četvrtak, 23.03.2017.

STOTINJAK ZAPOSLENIKA "IZVAN ZAKONA"
Čistačice i dostavljači u državnoj upravi na plaći manjoj od minimalne?!

(GLAS SLAVONIJE, 23. ožujka 2017.) Plaća radnih mjesta IV. vrste u državnoj upravi, na kojima se obavljaju pomoćno-tehnički poslovi čišćenja, spremanja, serviranja, dostave, kopiranja, održavanja i drugog, s propisanim koeficijentom 0,601 manja je od minimalne plaće od 3276,00 kuna bruto, na koju prema Zakonu o minimalnoj plaći pravo imaju svi radnici koji rade u Republici Hrvatskoj.
Na tu činjenicu upozorio je Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika (SDLSN). Gotovo nevjerojatnom zvuči činjenica da je zakonski moguće isplatiti plaću manju od minimalne ako zaposlenik radi puno radno vrijeme, no da je to ipak tako potvrdio nam je u svom pojašnjenju glavni tajnik SDLSN-a Siniša Kuhar, upozoravajući i na to da je ovim zahvaćeno znatno više žena nego muškaraca.
- Iako je ovaj koeficijent spolno neutralan, odnosno vrijedi i za muškarce i žene, plaću manju od minimalne ipak imaju uglavnom žene, i to, prema podacima koje je Sindikat zatražio i dobio od Ministarstva uprave, u više od 92,7 posto slučajeva, budući da pretežiti broj zaposlenih na pomoćno-tehničkim poslovima, a to su najčešće poslovi čišćenja, spremanja, pranja rublja, glačanja, serviranja..., čine upravo žene - pojašnjava Siniša Kuhar,
Prema podacima Ministarstva uprave, plaću manju od minimalne ima 109 zaposlenika u državnoj službi u 39 državnih tijela, od kojih je 101 žena i osam muškaraca, a ona prema koeficijentu od 0,601 iznosi 3131,82 kune bruto, odnosno 144,18 kuna manje od minimalne za osobu bez radnog staža.
- Zaposlenika s plaćom manjom od minimalne bilo bi i kudikamo više da na snazi nije zabrana zapošljavanja namještenika u državnoj službi, a postojeći zaposlenici uz dodatak na staž od 0,5 posto po godini staža s 10 i više godina staža ipak dostižu minimalnu plaću - upozorava Kuhar otkrivajući zapravo jednostavnu računicu: "Plaća koju bi dobili umnoškom koeficijenta radnog mjesta i osnovice za izračun plaće, uvećano za 0,5 posto dodatka po godini staža, a manja je od 3276,00 kuna bruto, u aplikaciji Registra zaposlenih u javnom sektoru se, sukladno uputi Ministarstva uprave, korekcijom utvrđuje u visini minimalne plaće", navodi Kuhar. Takvo rješenje zaposlenicima čija je plaća utvrđena u manjem iznosu od minimalne, naglašava Kuhar, osigurava ostvarivanje prava na minimalnu plaću, ali istovremeno poništava djelovanje uvećanja plaće po osnovi radnog staža, budući da je plaća početnika i zaposlenika s 10 godina staža jednaka.
- Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH samu činjenicu da u državnoj upravi postoje propisana radna mjesta na kojima je plaća manja od minimalne, a zaposleni na njima takvu plaću dostižu tek uz odgovarajuću korekciju, koja pri tome dovodi do uravnilovke na najslabije plaćenim radnim mjestima, smatra nedopustivom te od Vlade traži da u Uredbi o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u državnoj službi izvrši korekciju koeficijenta od 0,601 do razine koja će osiguravati isplatu minimalne plaće - ističe Kuhar.
Maja MUŠKIĆ


MINISTARSTVO ZATRAŽILO KOREKCIJU

Sindikatu se na upit o broju zaposlenih u državnoj službi s plaćom manjom od minimalca očitovalo Ministarstvo uprave, odnosno državna tajnica Marina Pinjagić Telak. Osim spomenutih brojki zaposlenih koji su doista primali plaću manju od minimalne, a riječ je o spremačicama, portirima, peračima vozila, pomoćnim djelatnicima u kuhinji, praonici rublja i slično, ona navodi i sljedeće: "Sukladno uputi Ministarstva uprave, Financijska agencija prije isplate plaće za siječanj i veljaču 2017. godine kontaktirala je sva tijela za koje je utvrđeno da imaju takve zaposlenike, te su upućeni da u aplikaciji Registar zaposlenih javnom sektoru naprave korekciju plaća za zaposlenike kojima je plaća manja od minimalne plaće i isplate iznos minimalne plaće. Pravni temelj za korekciju plaće do iznosa minimalne plaće je Zakon o minimalnoj plaći i Uredba o visini minimalne plaće", navodi državna tajnica Marina Pinjagić Telak

 

 

 ...za čitanje klikni na sliku

Ispis   Pošalji na mail


Četvrtak, 23.03.2017.

SINDIKAT TVRDI

Loši uvjeti rada, ali i čekanja: U riječkom MUP-u dokumenti se izdaju u šalter "sauni"


Autor: Gabrijela Galić

SDLSN ističe i da je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, a zaposleno ih je 10. No, radi ih 8 jer je jedna službenica na porodiljnom, a druga na bolovanju

(Novilist.hr, 23. ožujka 2017.) ZAGREB Otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana na nove tri lokacije u Zagrebu, Ministarstvo unutarnjih poslova fizički je približilo upravni servis korisnicima - građanima - te istodobno osiguralo dodatne kadrove za obavljanje poslova koji građanima oduzimaju dragocjeno vrijeme. Sindikat državnih i lokalnih službenika (SDLSN) to pribiližavanje MUP-a građanima, odnosno jačanje upravnih kapaciteta hvali, ali i upozorava kako stanovnici drugih upravnih središta nisu takve sreće.

 

Novca nema

Posebno se to odnosi na Rijeku, drugi po veličini grad u Hrvatskoj u kojem službenici Službe za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama rade u lošim uvjetima koji kulminiraju tijekom ljetnih mjeseci. »Šalter sala« tada se pretvara u saunu, a građani koji čekaju na izdavanje dokumenata frustracije iskaljuju na službenicima. Još od 2014. godine nadležne upozoravaju na nemoguće uvjete rada i nedovoljan broj službenika koji rade s građanima. No, problem se ne rješava jer novca nema, a sindikat je ponovo početkom ožujka MUP-ovoj upravi za pravne i inspekcijske poslove poslao požurnicu ne bi li se njihova dugogodišnja predstavka vezana uz uvjete rada riješila, tim više jer su se oni dodatno pogoršali smanjenjem broja zaposlenih i povećanjem obujma posla.

SDLSN ističe kako je zbog situacije u Rijeci u nekoliko navrata reagirao te da su odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom. No, ništa se nije promijenilo pa se »stoga postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga«. No, tu podjednaku kvalitetu usluga bez obzira žive li u Rijeci, Zagrebu, Splitu ili nekom drugom gradu, građani još ne mogu dobiti. Tako je u Rijeci građanima koji za izdavanje osobnih dokumenata, odjavu i prijavu boravka te sve ostale administrativne poslove koji se obavljaju u MUP-u na raspolaganju jedna lokacija s nedovoljnim brojem zaposlenih.

 

Rad u dvije smjene

»Zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već se godinama žale na problem nedovoljnog broja zaposlenih i uvjete rada na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, koji redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava«, navodi SDLSN. Ističe pritom da je sistematizacijom radnih mjesta predviđeno 13 službenika, a zaposleno ih je 10. No, stvarno ih radi osam jer je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju.

»Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu«, navodi sindikat, dodajući kako njihove kolege u Rijeci, osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanog broja izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja nove osobne iskaznice kod promjene adrese. 

 

 ...za uvećanje klikni na sliku

Ispis   Pošalji na mail


Srijeda, 22.03.2017.

SINDIKAT UPOZORAVA
U Zagrebu novi šalteri, a u Rijeci na jedinom nema dovoljno službenika


U Rijeci se zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na nedovoljan broj službenika

(Direktno.hr, 22. ožujka 2017.) Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika Hrvatske upozorio je u srijedu da dok MUP u Zagrebu otvara tri nove šalterske lokacije, u Rijeci na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji nema dovoljno službenika.

MUP je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, Zagrepčanima fizički približio upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji im oduzimaju dragocjeno vrijeme, no građani u drugim upravnim središtima nisu takve sreće, ističe sindikat u priopćenju.

U Rijeci se zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na nedovoljan broj službenika i uvjete rada na lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, što redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima, napominje sindikat.

Iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.

Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanog broja izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja novih osobnih iskaznica kod promjene adrese.

Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ništa se nije promijenilo. Stoga se postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga, poručuje sindikat. 

 

Sindikalci se žale što Zagreb ima tri nova MUP šaltera, a Rijeka samo jedan

 

(Index.hr, 23. ožujka 2017.) SINDIKAT državnih i lokalnih službenika i namještenika Hrvatske upozorio je da dok MUP u Zagrebu otvara tri nove šalterske lokacije, u Rijeci na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji nema dovoljno službenika.

MUP je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, Zagrepčanima fizički približio upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji im oduzimaju dragocjeno vrijeme, no građani u drugim upravnim središtima nisu takve sreće, ističe sindikat u priopćenju.

 

Nedovoljan broj službenika

U Rijeci se zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na nedovoljan broj službenika i uvjete rada na lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, što redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima, napominje sindikat.

Iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.

 

Muči ih i povećanje opsega posla

Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanog broja izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja novih osobnih iskaznica kod promjene adrese.

Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ništa se nije promijenilo. Stoga se postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga, poručuje sindikat. 

 

Sindikat negoduje zbog neravnomjernog otvaranja šaltera u RH

 

Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika Hrvatske upozorio je u srijedu da dok MUP u Zagrebu otvara tri nove šalterske lokacije, u Rijeci na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji nema dovoljno službenika.

(N1, 22. ožujka 2017.) MUP je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, Zagrepčanima fizički približio upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji im oduzimaju dragocjeno vrijeme, no građani u drugim upravnim središtima nisu takve sreće, ističe sindikat u priopćenju.

U Rijeci zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama se žale na nedovoljan broj službenika i uvjete rada na lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, što redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima, napominje sindikat.

Iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.

Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanog broja izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja novih osobnih iskaznica kod promjene adrese.

Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ništa se nije promijenilo. Stoga se postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga, poručuje sindikat. 

 

U Zagrebu novi šalteri, a MUP je Rijeku zanemario?

(Fiuman.hr, 22. ožujka 2017.) Ministarstvo unutarnjih poslova je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u gradu Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, stanovnicima hrvatske metropole fizički približilo upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji građanima oduzimaju dragocjeno vrijeme, a koji su dosad bili upućeni na lokacije u Petrinjskoj i Heinzelovoj ulici.

I dok je ovakvo jačanje upravnih kapaciteta MUP-a u Zagrebu za svaku pohvalu, u drugim upravnim središtima nisu takve sreće.

Tako se npr. u Rijeci, trećem po veličini gradu u Hrvatskoj, zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na problem nedovoljnog broja zaposlenih i uvjete rada na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, koji redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima.

Naime, iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.

Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanom broju izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja nove osobne iskaznice kod promjene adrese.

Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ono se nije promijenilo te se stoga postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga, stoji u reagiranju Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika Republike Hrvatske

 

MUP u Zagrebu otvorio tri nove šalterske lokacije, u Rijeci na jednoj nema dovoljno zaposlenih


Postavlja se pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga

(SDLSN, 22. ožujka 2017.) Ministarstvo unutarnjih poslova je otvaranjem novih šalterskih mjesta za izdavanje dokumenata i rješavanje statusnih pitanja građana u gradu Zagrebu, na lokacijama u Črnomercu, Dubravi i Novom Zagrebu, stanovnicima hrvatske metropole fizički približilo upravni servis i osigurao dodatne kadrove za obavljanje poslova koji građanima oduzimaju dragocjeno vrijeme, a koji su dosad bili upućeni na lokacije u Petrinjskoj i Heinzelovoj ulici.
I dok je ovakvo jačanje upravnih kapaciteta MUP-a u gradu Zagrebu za svaku pohvalu, u drugim upravnim središtima nisu takve sreće.
Tako se npr. u gradu Rijeci, drugom po veličini gradu u Hrvatskoj, zaposleni u Službi za upravne poslove Policijske uprave primorsko-goranske već godinama žale na problem nedovoljnog broja zaposlenih i uvjete rada na jedinoj građanima dostupnoj lokaciji u Ulici žrtava fašizma 3, koji redovito kulminira u ljetnim mjesecima zbog neadekvatnog klimatizacijskog sustava, uslijed čega frustrirani građani svoje nezadovoljstvo često iskaljuju na zaposlenima.
Naime, iako je sistematizacijom predviđeno 13 službenika, zaposleno ih je 10, od kojih je jedna službenica na porodiljnom dopustu, a druga na bolovanju. Zaposleni rade u dvije smjene, njih četvero ujutro i tri poslijepodne, dok je jedna osoba angažirana na mobilnom šalteru i obilasku građana koji sami ne mogu pristupiti šalterskom mjestu.
Osim nedovoljnog broja zaposlenih, muči ih i povećanje opsega posla do kojeg je došlo zbog izdavanja osobnih iskaznica osobama koje imaju manje od 16 godina, povećanom broju izdanih putovnica osobama koje odlaze na rad u inozemstvo i izdavanja nove osobne iskaznice kod promjene adrese.
Sindikat je zbog toga u nekoliko navrata reagirao, a odgovorni u MUP-u potvrđivali stanje i opravdavali ga nezavidnom financijskom situacijom, ali ono se nije promijenilo te se stoga postavlja pitanje standarda upravnog servisa koji MUP osigurava u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima, odnosno potrebe policentričnog razvoja uprave koja će građanima pružati podjednaku kvalitetu usluga. S. Kuhar

Pročitajte još...

Ispis   Pošalji na mail


Subota, 18.03.2017.

BIZARAN SLUČAJ U LEPOGLAVI

Zbog traktora koji uprava nije htjela popraviti, a vozio ga zatvorenik, stradat će - službenik


Autor: Gabrijela Galić

U ovom slučaju neregistrirani traktor koji je sudjelovao u nesreći i zbog kojeg bi jedan službenik mogao biti kažnjen zbog teške povrede dužnosti, i dalje stoji - neregistriran

(Novilist.hr, 18. ožujka 2017.) ZAGREB Domaće kaznionice, sudeći prema pomalo bizarnom slučaju na koji je upozorio Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika (SDLSN), uopće nemaju ispravne strojeve i mehanizaciju koju koriste u poljoprivrednoj proizvodnji, što znači da se u domaćim kaznionicama ne poštuju odredbe Zakona o zaštiti na radu, na što je sindikat upozorio i nadležnu inspekciju.

Neispravna mehanizacija kojom se koriste kako zatvorenici, tako i službenici kaznionica, u upotrebi je godinama, a problem se ne rješava. Odnosno, preko njega se prelazi dok se ne dogodi nesreća, ali ni tada se problem ne riješi.

Zbog prometne nezgode u kojoj srećom nije bilo stradalih tako je protiv trojice službenika Kaznionice u Lipovači-Popovača pred Službeničkim sudom za državne službenike sustava izvršavanja zatvora u Ministarstvu pravosuđa proveden postupak zbog teške povrede službene dužnosti. Tereti ih se da su lani zatvoreniku osposobljenom za rukovanje traktorom naložili da upravlja njime, znajući da traktor nije registriran. Neregistrirani traktor je prilikom prelaženja iz jedne na drugu poljoprivrednu površinu (preko javne prometnice) sudjelovao u prometnoj nezgodi s materijalnom štetom. Službenički sud je zahtjev za pokretanjem postupka zbog teške povrede službene dužnosti odbacio u slučaju dvojice službenika, a postupak je proveden za jednog službenika koji je hijerarhijski na najnižoj poziciji te se očekuje rješenje suda u tom slučaju.

 

Nezakoniti nalog

Sam sindikat ističe kako službenike ne opravdava činjenica da su godinama nadređene upozoravali na to kako su traktori koji se koriste u poljoprivrednoj proizvodnji unutar Kaznionice neispravni, odnosno nemaju uvjerenje o ispravnosti strojeva i uređaja s povećanim opasnostima te ih je potrebno staviti izvan uporabe, kao i da nisu registrirani, jer su trebali postupati zakonito, odnosno odbiti nezakoniti nalog za korištenje takvog traktora i upozoriti nadređenog službenika da je nalog o uporabi neregistriranog traktora nezakonit. No, sindikat se pita trebaju li za to odgovarati samo službenici ili i njihovi nadređeni koje su godinama upozoravali na situaciju.

»Sindikat stoga traži od odgovornih u Upravi za zatvorski sustav i Ministarstvu pravosuđa da se utvrdi odgovornost svih službenika u hijerarhijskom redu odgovornosti za korištenje neispravne mehanizacije u svakodnevnom radu i skreće pozornost na sretnu okolnost da je posljedica korištenja neispravne opreme ovoga puta bila samo materijalna šteta, ali drugi puta može biti nečije stradavanje«, navodi Siniša Kuhar, glavni tajnik SDLSN-a.

 

Bez naloga

No, neispravna, neatestirana, neregistrirana mehanizacija nije problem samo Kaznionice Lipovača-Popovača jer se s istim problemom suočava cijeli zatvorski sustav. U mehanizaciju se ne ulaže pa se koristi neispravna kako proizvodnja ne bi trpjela jer same kaznionice proizvode dio hrane koju koriste. A da problem s poljoprivrednom mehanizacijom i nepoštovanjem odredbi zakona o zaštiti na radu u sustavu postoji, moralo bi znati i resorno ministarstvo pravosuđa kojem kaznionice šalju izvješća o potrošnji goriva za mehanizaciju koja se pritom označava registarskim brojem, odnosno inventurnim brojem u slučaju da vozilo nije registrirano. U ovom slučaju neregistrirani traktor koji je sudjelovao u nesreći i zbog kojeg bi jedan službenik mogao biti kažnjen zbog teške povrede dužnosti i dalje je neregistriran i pritom je trenutno jedina raspoloživa mehanizacija kojom se u Kaznionici Lipovača-Popovača mogu koristiti u poljoprivrednoj proizvodnji.

Lanjska nesreća, međutim, nije dovela do izdvajanja sredstava za osposobljavanje mehanizacije. Umjesto toga, osim postupka za tešku povredu dužnosti protiv službenika, donesena su posebna pravila za rukovanje neregistriranim traktorom. Upravitelj kaznionice propisao je proceduru prelaska neregistriranog traktora s jednog poljoprivrednog zemljišta na drugo pa zatvorenik koji je obučen za rukovanje traktorom ne smije biti za njegovim volanom pri prelaksu preko javne ceste. Odnosno, zatvorenik neregistirani traktor može voziti po polju, a na javnoj cesti to može samo službenik kaznionice. No, nakon iskustva koje je rezultiralo Službeničkim sudom pitanje je hoće li i službenici više nezakonito postupati - upravljati neregistriranom mehanizacijom - bez pisanog naloga upravitelja kaznionice. Naime, ako Službenički sud kazni službenika za kojeg vodi postupak, taj bi radnik u slučaju da se ponovi prometna nezgoda s neregistriranim vozilom mogao ostati bez posla.

 

... za čitanje klikni na sliku 

Ispis   Pošalji na mail


Četvrtak, 16.03.2017.

SLOBODNA DALMACIJA o povratku Državnog inspektorata

... za čitanje klikni na sliku 

Pročitajte još... 

Ispis   Pošalji na mail


Srijeda, 15.03.2017.

KRŠE SE ZAKONI I U ZATVORIMA
Zatvorenik neregistriranim traktorom izazvao nezgodu, šefovi izbjegli sud i kaznu

 
(GLAS SLAVONIJE, 15. ožujka 2017.) Na pomalo bizarnu priču upozorio je Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH. Naime, kako navodi glavni tajnik Sindikata Siniša Kuhar, ovih se dana pred Službeničkim sudom za državne službenike sustava izvršavanja kazne zatvora u Ministarstvu pravosuđa vodi postupak zbog teške povrede službene dužnosti protiv tri službenika Kaznionice Lipovica-Popovača jer su zatvoreniku osposobljenom za upravljanje traktorom naložili njegovu uporabu znajući da traktor nije registriran, a koji je pri prelaženju s jedne poljoprivredne površine na drugu sudjelovao u prometnoj nezgodi s materijalnom štetom.

"Službenike ne opravdava činjenica da su godinama nadređene upozoravali na to kako su traktori koji se koriste u poljoprivrednoj proizvodnji unutar Kaznionice neispravni, tj. nemaju potvrdu o ispravnosti strojeva i uređaja s povećanim opasnostima te ih je potrebno staviti izvan uporabe, kao i da nisu registrirani, jer su trebali postupati zakonito, odnosno odbiti nezakoniti nalog za korištenje takvog traktora i upozoriti nadređenog službenika da je nalog o uporabi neregistriranog traktora nezakonit", navodi Kuhar te ističe: "Njihova je krivnja, dakle, nedvojbena, jer su prešutno pristali organizirati poljoprivrednu proizvodnju za potrebe zatvorskog sustava koristeći se neispravnom i neregistriranom poljoprivrednom mehanizacijom, ali se postavlja pitanje trebaju li za to odgovarati samo oni ili i njihovi nadređeni, koje su godinama upozoravali na stanje i neispravnost mehanizacije kojom se koriste." Naime, podsjeća glavni tajnik Sindikata, sukladno s člankom 7. Zakona o državnim službenicima, ovlasti i odgovornosti u državnoj službi odgovaraju propisanom hijerarhijskom redu, prema kojem svakoj hijerarhijskoj razini pripada određeni stupanj ovlasti i odgovornosti te je stoga nelogično da se zbog uporabe tehnički i prometno neispravne poljoprivredne mehanizacije kažnjavaju službenici od razine odjela naniže, ali ne i njima nadređeni službenici, čija je hijerarhijska odgovornost za korištenje neregistriranog traktora razmjerno veća od njihove, posebice imajući u vidu da su od službenika koji se sada kažnjavaju za svoj dio propusta upozoravani na problem tehničke neispravnosti traktora.
- Nelogično je stoga da službeničku odgovornost od disciplinskog suda traži osoba koja je istovremeno i njihov nadređeni službenik a da pri tome nitko ne postavi pitanje njezine hijerarhijske odgovornosti za organiziranje poljoprivredne proizvodnje na nezakonit način, odnosno uporabom tehnički i prometno neispravne mehanizacije - navodi Kuhar.
Sindikat stoga, navodi Kuhar, traži od odgovornih u Upravi za zatvorski sustav i Ministarstvu pravosuđa da se utvrdi odgovornost svih službenika u hijerarhijskom redu odgovornosti za korištenje neispravne mehanizacije u svakodnevnom radu te skreće pozornost na sretnu okolnost da je posljedica korištenja neispravne opreme ovaj put bila samo materijalna šteta, ali drugi put može biti nečije stradavanje. M.Muškić


Siniša Kuhar
glavni tajnik Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH

Službenike ne opravdava činjenica da su godinama nadređene upozoravali na to kako su traktori neispravni

 

 

... za čitanje klikni na sliku  

Ispis   Pošalji na mail


Kliknite ovdje za arhivu novosti


Sindikat zatražio brzu transformaciju HŽ-a u koncern

Sindikat zatražio brzu transformaciju HŽ-a u koncern

Autor: Lider/Hina Sindikat hrvatskih željezničara (SHŽ) uputio je u ponedjeljak otvoreno pismo premijeru Andreju Plenkoviću, resornom ministarstvu i saborskom Odboru za pomorstvo, promet i infrastrukturu u kojem pita zašto HŽ nije transformiran u koncern, te iznosi argumente zašto to treba što prije učiniti.

Opširnije

EK za izlazak Hrvatske iz Postupka prekomjernog deficita

EK za izlazak Hrvatske iz Postupka prekomjernog deficita

(N1) Europska komisija je u ponedjeljak preporučila izlazak Hrvatske iz Postupka prekomjernog deficita (EDP) na temelju ocjene programa za stabilnost i konvergenciju, a nakon što je prošle godine zabilježen pad i proračunskog deficita i javnog duga.

Opširnije

VLADA PRIPREMA PRODAJU HRVATSKE POŠTE

VLADA PRIPREMA PRODAJU HRVATSKE POŠTE

Kako doznajemo, pripreme su daleko odmakle pa je već izabrana i banka koja bi trebala biti agent izdavanja dionica na Zagrebačkoj burzi. Ante Pavić (Forum.TM) Hrvatska vlada u tišini je pripremila privatizaciju Hrvatske pošte, koja bi trebala krenuti vrlo skoro, a iz Ministarstva državne imovine ne žele potvrditi ni demantirati ovu informaciju pa odgovornost prebacuju na upravu Hrvatske pošte, koja je vraća natrag Ministarstvu. Sindikati se protive privatizaciji jer smatraju da će time biti ugroženi radnici i korisnici usluga.

Opširnije

Ne odlučuje EU, nego nacionalni parlamenti!

Ne odlučuje EU, nego nacionalni parlamenti!

O važnijim trgovinskim sporazumima moraju odlučivati države članice, a ne institucije EU-a, smatra Europski sud. To je težak udarac za bilo kakve međunarodne trgovinske sporazume EU-a, odnosno njegove Komisije. (Deutsche Welle) Osobito kad se zadire u nadležnost država, konačna odluka o trgovinskim sporazumima leži u nacionalnim parlamentima, stručno je mišljenje sudaca Europskog suda u Luksemburgu. Sud time zapravo daje nacionalnim parlamentima članica Europske unije pravo veta na svaki trgovinski sporazum kojise želi sklopiti na razini Europske unije.

Opširnije

Inflacija u Hrvatskoj u travnju ubrzala na 1,4 posto

Inflacija u Hrvatskoj u travnju ubrzala na 1,4 posto

DRŽAVNI ZAVOD ZA STATISTIKU: (GLAS ISTRE) U Hrvatskoj su u travnju potrošačke cijene porasle za 1,4 posto na godišnjoj razini, što predstavlja nešto višu inflaciju nego mjesec dana ranije, pri čemu su najviše porasle cijene prijevoza te cijene u restoranima i hotelima.

Opširnije

Europska komisija izvješćuje o primjeni Povelje o temeljnim pravima u EU-u tijekom 2016.

Europska komisija izvješćuje o primjeni Povelje o temeljnim pravima u EU-u tijekom 2016.

Priopćenje Europske komisije Bruxelles, 18. svibnja 2017. - Danas je Europska komisija objavila svoje godišnje Izvješće o primjeni Povelje EU-a o temeljnim pravima za 2016. godinu. U izvješću se opisuju inicijative poduzete 2016. u EU-u za jačanje temeljnih prava. Daje se i pregled primjene tih prava u brojnim politikama EU-a i u državama članicama u 2016.

Opširnije

Rodiljne naknade za nezaposlene 2.328 - za zaposlene 3.991 kn

Rodiljne naknade za nezaposlene 2.328 - za zaposlene 3.991 kn

HRT - Dobre vijesti stižu budućim roditeljima, kojima Vlada diže rodiljne naknade. Vlada je, naime, u saborsku proceduru poslala prijedlog izmjena Zakona o rodiljnim i roditeljskim potporama kojima se rodiljne naknade za nezaposlene povećavaju na 2.328 kn, a za zaposlene na 3.991 kn.

Opširnije

ŽIVOT NA RUBU Čak polovica radnika nema novca za podmirivanje osnovnih potreba

ŽIVOT NA RUBU Čak polovica radnika nema novca za podmirivanje osnovnih potreba

ISTRAŽIVANJE SINDIKATA Autor: Gabrijela Galić »Kada 85 posto stanovništva kaže da je vrijeme za prepravljanje pravila globalne ekonomije kako bi se promicao rast i dijelio napredak, onda lideri G20 trebaju imati povjerenje za akcije znajući da imaju potporu birača«, ustvrdila je Sharan Burrow, glavna tajnica ITUC-a

Opširnije

Svi možemo pridonijeti da ukupni rezultati u području zaštite na radu budu bolji

Svi možemo pridonijeti da ukupni rezultati u području zaštite na radu budu bolji

U Zagrebu održano savjetovanje „Zaštita na radu – opasnosti, štetnosti, rizici i mjere prevencije“ (zuznr.hr) Podizati svijest, širiti znanje i dobru praksu, razvijati kulturu zaštite na radu, stvarati zdravu i motivirajuću radnu sredinu, preventivnim mjerama očuvati radnu sposobnost radnika, spriječiti nesreće, ozljede, profesionalne bolesti i bolesti povezane s radom ciljevi su koje želimo ostvariti.

Opširnije

Samo osam tvrtki tražilo ove godine pomoć za skraćenje radnog tjedna

Samo osam tvrtki tražilo ove godine pomoć za skraćenje radnog tjedna

SKRAĆENI TJEDAN Autor: Gabrijela Galić (Novilist.hr) ZAGREB– Potporu za očuvanje radnih mjesta od početka godine zatražilo je osam tvrtki, a trenutno je tom mjerom obuhvaćeno 28 radnika. Naime, poslodavac koji se suoči s privremenim padom poslovnih aktivnosti ili je ostvario gubitak u poslovanju te zbog toga ne može održati postojeću zaposlenost, umjesto da otpusti radnike može zatražiti pomoć države na najdulje šest mjeseci.

Opširnije

Radnicima Zvečeva isplaćene plaće za ožujak, nastavljaju rad

Radnicima Zvečeva isplaćene plaće za ožujak, nastavljaju rad

(HRT) Svim radnicima tvrtke Zvečevo isplaćene su plaće za ožujak, štrajk prestaje i oni sutra u 6 sati nastavljaju s radom, izvijestio je sindikat. Radnici Zvečeva rad su obustavili jučer ujutro jer 69 od ukupno 282 radnika nije dobilo plaće za ožujak. Tvrtka Zvečevo nalazi se u financijskim problemima, a račun tvrtke blokiran je već 40 dana.

Opširnije

Još ništa od plaća, radnici Zvečeva i dalje u štrajku

Još ništa od plaća, radnici Zvečeva i dalje u štrajku

RAČUN BLOKIRAN Nastavljen štrajk u Zvečevu koji je započeo u ponedjeljak zbog neisplate plaća za ožujak trećini radnika. Uprava tvrdi da je osigurala novac i da će im plaće uskoro biti isplaćene. (Dnevnik.hr) Plaće za trećinu radnika Zvečeva još uvijek nisu isplaćene, pa seštrajk u toj požeškoj tvornici nastavlja.

Opširnije

Preostalim radnicima Zvečeva osigurane su plaće za ožujak

Preostalim radnicima Zvečeva osigurane su plaće za ožujak

(N1) Osiguran je novac za plaće za ožujak koje nije dobilo 69 radnika "Zvečeva", potvrdila je ta tvrtka za Hinu u ponedjeljak popodne. Po podacima sindikalnikh podružnica PPDI-ja i Nezavisnog sindikata, 282 radnika "Zvečeva" od jutros su u solidarnom štrajku jer je zbog nepoznatih razloga jedna trećina njih ostala bez plaće za ožujak.

Opširnije

ZAPOSLENICI IZABRALI Da li bi radije regres u novcu ili turističku karticu za putovanje i odmor?

ZAPOSLENICI IZABRALI Da li bi radije regres u novcu ili turističku karticu za putovanje i odmor?

ISTRAŽIVANJE PORTALA MOJPOSAO Čak 83 posto ispitanika označilo je da bi radije dobili regres u novcu kojeg će moći potrošiti kako žele, dok ih je svega 12 posto navelo da bi radije CroKarticu, a 5 posto njih je reklo da im je svejedno hoće li dobiti regres ili CroKarticu, iznose u ponedjeljak s tog portala glavne rezultate iz tog istraživanja

Opširnije

Zvečevu prijeti financijski slom - radnici u štrajku

Zvečevu prijeti financijski slom - radnici u štrajku

(HRT) Zvečevu prijeti financijski slom jer je već 40 dana u neprekidnoj blokadi, izvijestili su iz uprave te prehrambene tvrtke. Kako bi se izbjegle neželjene posljedice - uprava je pokrenula ubrzani proces financijskog i operativnog restrukturiranja i čini sve da se poslovanje normalizira.

Opširnije

» arhiva vijesti NHS-a

Postani član sindikata, neovisno o boji očiju, rodu, spolu, političkom uvjerenju, vjeri i svjetonazoru. 

Budi član ili postani superheroj - sindikalni povjerenik.

Ako Ti se ne sviđa SDLSN uđi u STPRM ili GŠMNT, ali nemoj stajati po strani kad se odlučuje o Tvojim pravima i poslu. 

 

 

 

 

Anketa

Vlada ponovno najvaljuje izradu zakona o plaćama, ali prvo u državnoj upravi. Mislim da...

Povjereništva

Prijavite se na našu mailing listu i primajte obavijesti sa stranica SDLSN-a.



Mailing lista Povjereništva
Pošalji link prijatelju

SDLSN: Naslovnica

Vaše ime i prezime: *
Vaša email adresa: *
Email adresa prijatelja: *
Poruka:
* obavezna polja